Forum

Welkom op het forum van ik rij elektrisch. Hier kunnen ervaringen met andere gebruikers worden uitgewisseld. 

Het is belangrijk om dit respectvol en beleefd te doen. Op die manier kunnen we bouwen aan wat ongetwijfeld een fantastische bron van informatie wordt.

Heb je vragen of suggestie? Moeten we iets toevoegen? Mail naar redactie@ik-rij-electrisch.be

Alle begin is moeilijk dus ik kijk er al erg naar uit om de eerste topics te zien verschijnen. Daarna zal het een stuk sneller gaan

Graag of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Hoe zit dat nu met die laadplaatsen / laadpalen

Gisteren was het weer prijs. Ik rij speciaal om om mijn wagen te kunnen opladen en de beide laadplaatsen zijn ingenomen door niet-elektrische wagens (ook niet plug-in hybride) die niet aan het opladen zijn.

Weet iemand hoe dat nu eigenlijk zit? Mogen zij daar staan? Heeft er iemand weet van het feit of de politie daar ooit tegen optreedt? Kan je de politie daarvoor bellen?

Kelly heeft gereageerd op dit bericht.
Kelly

Het is inderdaad geregelmenteerd , less https://www.stroohm.be/wie-mag-parkeren-op-plaats-met-laadpaal/

Redactie heeft gereageerd op dit bericht.
Redactie

Thx! Daar ga ik eens een artikel aan wijden.

Gouden raad is : blijf kalm en steek een vriendelijk briefje onder de ruitenwisser 'Bedankt dat u mijn laadplaats even inneemt, spijtig genoeg kon ik nu niet laden'. Het beste alternatief is dat ons als EV rijders 'social' gaan connecteren. Een knappe app is Social Charging https://www.social-charging.com/nl-home

Download gewoon de gratis Social Charging app (iPhone/Android) om eenvoudig laadpalen te vinden en contact op te nemen met andere elektrische rijders. Social Charging verbindt elektrische rijders met elkaar en met slimme systemen. Zodat je eenvoudig oplaadpunten kunt delen met buurtgenoten, collega’s en/of onbekenden.

e-driver heeft gereageerd op dit bericht.
e-driver

Vandaag ook weer een knap staaltje van onbegrip tegengekomen in Gent. Aan Ter Platen in Gent staat één laadpaal met 2 aansluitpunten. Eén van de buurtbewoners (uiteraard niet met een hybride of elektrische wagen) beschouwt dit als (zijn' parkeerplaats voor de ingang van zijn appartementsblok. Als EV rijder stoot je in de stad, waar de parkeerplaatsen maar ook de publieke laadpunten beperkt zijn, veel op onbegrip. Vriendelijk en beleefd blijven is de boodschap. Misschien moeten we eens een sticker ontwerpen om de foutparkeerders erop te wijzen dat EV voertuigen recht hebben om steeds te kunnen laden.Ook in Nederland is de discussie al een tijdje aan de gang. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/08/parkeren-onder-hoogspanning-a1612506

 

 

 

Heel terechte opmerking. Jouw timing kon haast niet beter zijn. Morgen lanceren we die sticker (nu zit hij nog bij de drukker en de desbetreffende pagina moet nog worden afgewerkt.

Forum

Het gaat om een sticker die niet echt kleeft, hij kan dus heel makkelijk verwijderd worden. De bedoeling is bewustmaking, niet om te gaan irriteren.

Kelly en Verwijderde gebruiker hebben gereageerd op dit bericht.
KellyVerwijderde gebruiker