Forum

Welkom op het forum van ik rij elektrisch. Hier kunnen ervaringen met andere gebruikers worden uitgewisseld. 

Het is belangrijk om dit respectvol en beleefd te doen. Op die manier kunnen we bouwen aan wat ongetwijfeld een fantastische bron van informatie wordt.

Heb je vragen of suggestie? Moeten we iets toevoegen? Mail naar redactie@ik-rij-electrisch.be

Alle begin is moeilijk dus ik kijk er al erg naar uit om de eerste topics te zien verschijnen. Daarna zal het een stuk sneller gaan

Graag of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Ik kan niet laden

gisteren heb ik voor het eerst proberen laden aan een laadpaal. Het was een laadpaal van Allego en ik heb met de smoov app gewerkt.

Alle stappen op de app doorlopen en vervolgens ging een groen lampje branden aan de gekozen laadpaal. Nadien de kabel ingeplugd aan beide kanten en toen werd het licht rood en bleef de app maar aangeven "laden starten"

Zijn er nog mensen die dit al hebben meegemaakt? Iemand een idee waar het aan kan liggen? of wat ik moet doen?

Redactie heeft gereageerd op dit bericht.
Redactie

Wat is het merk van je wagen ?  Gaf de wagen zelf ook een foutmelding ? Hoe laad je thuis op ?

Ik heb een BMW i3,

thuis laadt ik gewoon via het stopcontact op en dat geeft geen problemen. Ik heb 2 keer proberen opladen aan een allego laadpaal en heb elke keer hetzelfde probleem. Via de smoov app lukt alles, signaal aan de laadpaal wordt groen. Dan moet ik op laden starten klikken en de kabel insteken. Op de app verschijnt dan laden starten en dat blijft de hele tijd draaien. Daarna verschijnt er op de laadpaal een rood lichtje.

Ik heb een laadkaart van Cenenergy gekoppeld aan de app.

 

Ik denk dat ge best eens contact opneemt met zowel BMW en met Allego. Dit lijkt me eerder een hardware communicatie probleem te zijn.

e-driver heeft gereageerd op dit bericht.
e-driver