Forum

Welkom op het forum van ik rij elektrisch. Hier kunnen ervaringen met andere gebruikers worden uitgewisseld. 

Het is belangrijk om dit respectvol en beleefd te doen. Op die manier kunnen we bouwen aan wat ongetwijfeld een fantastische bron van informatie wordt.

Heb je vragen of suggestie? Moeten we iets toevoegen? Mail naar redactie@ik-rij-electrisch.be

Alle begin is moeilijk dus ik kijk er al erg naar uit om de eerste topics te zien verschijnen. Daarna zal het een stuk sneller gaan

Graag of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Welke laadpas moet ik kiezen?

Ik heb net een elektrische wagen en ik ben op zoek naar de juiste laadpas. De mensen die ik ken die elektrisch rijden hebben een aparte portefeuille voor hun laadpassen. Ik vind het alles behalve evident om te kiezen, ik heb geen zin in 6 nieuwe kaarten. Wat is jullie ervaring hiermee?

Volgens info op de Eandis pagina is Europa een standaard aan het uitwerken. Dit betekent dat je met eender welke pas overal zoudt kunnen laden.  Hierop zou je dus wel eens nog heel lang kunnen wachten.

Ik rij al vier jaar electrisch en heb nog nooit aan een laadpaal geladen , niet alleen wegens de hogere prijs aan de laadpaal maar dus ook omdat ik niet weet wat te kiezen.  Ik laad nog steeds met een mobiele lader aan 10 Ampere ( de "flexi charger" van Renault )  in het stopcontact , praktisch uitsluitend 's nachts op daltarief  , en voor ik ben verhuisd zelfs via een verlengkabel in een kabelbrug over het voetpad.