Citroën e-Mehari
LET OP: Bij een aantal merken kan je kiezen om de batterij te kopen of te huren. Bij deze Citroën e-Mehari kan je de batterij enkel huren. Dat wil zeggen dat je naast de, voor deze wagen, reeds forse aankoopprijs nog eens 90 euro per maand moet rekenen om de batterijen te huren.
Citroën | E-Mehari |
---|---|
Batterijcapaciteit [kWh] | 30 |
Aandrijving | Voor |
Rijbereik [km] (NEDC) | 200 |
0-100 km/u [s] | NA |
Topsnelheid [km/u] | 110 |
Vermogen [pk] | 67 |
Koppel [Nm] | 166 |
Luchtweerstand [Cd] | NA |
*De NEDC testcyclus is eigenlijk een verouderde testcyclus en deze wordt wereldwijd aangepast naar WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Het probleem is dat deze gegevens voor de meeste wagens op dit moment nog niet beschikbaar zijn. Het NEDC getal kan u dus een indicatie geven om te vergelijken met andere wagen maar refereert niet naar de realiteit. Op basis van gegevens van gebruikers lijkt het er op dat het reële bereik tot 30% lager kan liggen.
Citroën | E-Mehari |
---|---|
Lengte [mm] | 3809 |
Breedte [mm] | 1728 |
Hoogte [mm] | 1653 |
Wielbasis [mm] | NA |
Bodemvrijheid [cm] | NA |
Koffer [liter] | NA |
Laadruimte max [liter] | 800 |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Gewicht [KG] | 1405 |
De e-Mehari is een fun-car concept dat eigenlijk weinig met Citroën te maken heeft. De Franse constructeur stond in voor het design maar voor de rest is het eigenlijk een Bolloro Blue.