Het onbereikbare Lime
De laatste maanden is er heel wat te doen over deelscooters en de fantastische aanvulling die zij vormen binnen de stadsmobiliteit. Jammer genoeg brengt deze nieuwe vorm van vervoer ook wel wat overlast met zich mee.
Bij ik-rij-elektrisch merken we dit al een tijdje aan het aantal mails dat we hierrond krijgen. Niet alleen mails rond de werking van Lime of Bird maar ook voor het melden van problemen. Zo hebben we meldingen gekregen rond defecte en gemolesteerde steps, fout geparkeerde steps, steps die binnen een schoolgebouw terecht kwamen en we kregen zelfs een melding vanuit een politiekantoor met de vraag wat zij met een gevonden step moesten doen. Het zal u misschien verbazen dat wij hier mails rond krijgen. Terecht, het verbaasde ons ook. In die mate dat we bij Lime wouden melden dat dit veel gebeurt en dat we graag een adres zouden krijgen naar waar we deze meldingen rond problemen naartoe mogen sturen. Toen werd echter alles duidelijk. Het is quasi onmogelijk om met Lime in contact te komen. Het bedrijf doet er echt alles aan om geen contactgegevens op de site te zetten (die trouwens niet in het Nederlands beschikbaar is). Tenslotte hebben we in de help omgeving via een request de hele situatie (in het Engels) uitgelegd.
Hello,
Ik have a site in Belgium www.ik-rij-elektrisch.be. I get a lot of mails from people having questions about Lime scooters they found (eg in a school, in a trench, etc..) I even got mail from the police since they couldn’t contact lime. Could you supply me with a contact email adres so I can forward this to someone?
Kind regards,
Waarop ik een nietszeggend antwoord kreeg
Hello Lime Rider,
Thank you for reaching out to Lime Support. We’re sorry that you had a bad experience.
We definitely appreciate your feedback and will continue to work to improve our services.
Enjoy your ride!Lime Support
Op deze mail heb ik geantwoord dat ze de vraag misschien eens moesten herlezen maar sindsdien is er radiostilte.
Verantwoordelijkheid
Volgens mij moet een bedrijf zoals Lime dat gebruik maakt van de openbare ruimte om hun businessmodel te ontplooien meer verantwoordelijkheid opnemen met betrekking tot de vragen die ze creëren bij het publiek. Het lijkt me onaanvaardbaar om alle mogelijke vormen van communicatie maximaal af te blokken, geen vragen in het Nederlands toe te laten en vervolgens niet te antwoorden op de gestelde vragen. Ook hier dient het stadsbestuur of de overheid deze bedrijven te wijzen op hun verantwoordelijkheid en indien nodig moeten er een minimum aan communicatiemogelijkheden worden geëist.