AutoBatterijElektrischlaadpaalToekomst

Porsche klopt Tesla als het op laden aankomt.

Porsche brengt in 2020 de volledig elektrische Taycan op de markt. De Duitse autoconstructeur verzekerd de toekomstige kopers dat ze erin zullen slagen om de fans een perfect Porsche-gevoel te geven niettegenstaande de afwezigheid van een verbrandingsmotor.

Niet alleen het gevoel gaat goed zitten, ook de laadtijd is een belangrijke punt voor Porsche. Speciaal voor de Taycan werd een nieuwe laadpaal ontwikkeld die de wagen na 20 minuten laden weer 400 kilometer autonomie geeft. Om dat te realiseren werd nogal wat nieuwigheden ontwikkeld. Zo werkt het batterijsysteem van deze elektrische Porsche met 800 volt. De huidige generatie laadpalen is “slechts” voorzien om 400 volt.

Daarnaast laadt de Porsche laadpaal op met 350kW. Bijna drie keer zoveel als de huidige Tesla Superchargers (120 kW) en nog steeds een pak meer dan de 200 tot 250 kW die Elon Musk heeft aangekondigd.

Om dit alles te beschermen tegen oververhitting heeft Porsche zijn laadpalen voorzien van vloeistofkoeling. De eerste werd ondertussen geplaatst in Berlijn bij een Porsche-dealer maar het is de bedoeling om een omvangrijk netwerk van dergelijke palen uit te rollen.

0 0 Stemmen
Artikelbeoordeling
Subscribe
Notify of
1 Reactie
Oudste
Nieuwste Meeste stemmen
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
1
0
Reageren op dit artikel? Dat kan.x
()
x